ΠΥΛΩΝΑΣ 2
Προαγωγή της Μάθησης
Τα Δικαιώματα των Παιδιών
Αφίσες από την Τετάρτη Τάξη
Επειδή τα παιδιά σκέφτονται και συναισθάνονται τους συνανθρώπους τους πολύ περισσότερο από τους μεγάλους…
Επειδή τα παιδιά μαθαίνουν να διεκδικούν…
Επειδή τα παιδιά είναι το μέλλον του κόσμου…
Μαθαίνουν να αγωνίζονται για τα δικαιώματά τους και δεν ξεχνούν την υποχρέωσή τους να σέβονται και τα δικαιώματα των άλλων!!! Έτσι είναι η Δημοκρατία!!! Δικαιώματα και Υποχρεώσεις!!!
“Βουτιά” στην Προϊστορία!!!
..στο Αρχαιολογικό Μουσείο!!!
Την Παρασκευή 12 Απριλίου οι μαθήτριες και οι μαθητές της τρίτης και της Τετάρτης επισκέφτηκαν το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, ένα από τα μεγαλύτερα μουσεία της Ελλάδας. Ξεναγήθηκαν στη συλλογή Προϊστορικών Αρχαιοτήτων με εκθέματα από τον Νεολιθικό, τον Κυκλαδικό και τον Μυκηναϊκό πολιτισμό. Είδαν τη συλλογή έργων Γλυπτικής, τη συλλογή Αγγείων Μικροτεχνίας καθώς και τη συλλογή Έργων Μεταλλοτεχνίας. Οι εντυπώσεις μα ήταν άριστες!!!
Μαθαίνουμε να εξοικονομούμε ενέργεια, νοιαζόμαστε για το κλίμα!
Η Πέμπτη τάξη σε ενεργειακή επιθεώρηση
Πώς μπορούμε να εξοικονομήσουμε ενέργεια στο σχολείο και στο σπίτι; Με τη βοήθεια της κ. Φαίης Ιωαννίδου, από την ομάδα Community Energy River, αναλαμβάνουμε ενεργό ρόλο, τον ρόλο του ενεργειακού επιθεωρητή του σχολείου μας με τη χρήση εργαλείων μέτρησης!!! Γινόμαστε ερευνητές και ερευνήτριες, παρατηρούμε το σχολείο μας, μετράμε τη θερμοκρασία, τη φωτεινότητα, τα επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα στην τάξη μας αλλά και την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας των συσκευών του σχολείου. Καταγράφουμε σε φύλλα εργασίας την παρούσα κατάσταση, συζητάμε και προτείνουμε τρόπους εξοικονόμησης ενέργειας, φτιάχνοντας τον κοινό οικοκώδικα της τάξης και του σχολείου. Στόχος είναι η ευαισθητοποίηση όλων μας σχετικά με την εξοικονόμηση ενέργειας, η ενδυνάμωση της ερευνητικής μας διάθεσης και η ενεργός συμμετοχή μας σε ζητήματα που σχετίζονται με την κλιματική κρίση!!! Θέλουμε έναν καλύτερο κόσμο γύρω μας!!!
Οι Future Workers για άλλη μια φορά στον τελικό!!!
…με το έργο “e-Metal Cards”
Η ομάδα Ρομποτικής «Future Workers» του 20ou Δημοτικού Σχολείου Ηλιούπολης, με προπονήτρια την εκπαιδευτικό, κ. Αναστασία Κορομπίλη, προκρίθηκε για άλλη μια φορά στον τελικό του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ρομποτικής “First Lego League Greece” στη Θεσσαλονίκη, στις 9 και 10 Μαρτίου 2024, κατακτώντας μία θέση στην πρώτη 14άδα των ομάδων της Αθήνας, ανάμεσα σε 36 συμμετοχές, καθώς και το Βραβείο Πρωτοπορίας (Breakthrough Award), στους προημιτελικούς του διαγωνισμού που πραγματοποιήθηκαν το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2024 στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, στο Αιγάλεω.
H ιστορία της ομάδας
Οι Future Workers προκρίνονται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά. Την πρώτη χρονιά, πέρασαν στη φάση του τελικού, έχοντας δημιουργήσει το « Έξυπνο κουτί», ένα ταχυδρομικό κουτί που «παραλάμβανε» ένα δέμα, όσο διάστημα απουσίαζαν οι παραλήπτες από την οικία τους. Την περσινή χρονιά (2022-23), η ομάδα μας διακρίθηκε και στον τελικό, κατακτώντας το Breakthrough Award με το πρότζεκτ καινοτομίας “Smart Playground”, μία παιδική χαρά που φωτίζεται αυτόνομα με την κίνηση των παιδιών μέσα σε αυτή.
e-Metal Cards : Το φετινό έργο των Future Workers
Φέτος (2023-24), οι Future Workers συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία συμμετέχοντας και πάλι στον διαγωνισμό First Lego League Greece. Το θέμα του διαγωνισμού φέτος ήταν «Τέχνες-Χόμπι και Τεχνολογία» και είχε τον τίτλο “Masterpiece”. Η Future Workers προκρίθηκαν με το πρότζεκτ «e-Metal Cards», μία ψηφιακή εφαρμογή συλλογής μεταλλικών ταπών. Η συλλογή μεταλλικών ταπών είναι το αγαπημένο χόμπι πολλών παιδιών. H εφαρμογή αυτή αποθηκεύει τις τάπες, τις ταξινομεί και τις καταμετρά, επιτρέποντας παράλληλα στους μαθητές να βλέπουν τις συλλογές των φίλων τους ακόμη και αυτών που βρίσκονται μακριά. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες μπορούν να κάνουν «like», να σχολιάζουν την προσθήκη μίας νέας τάπας ενός φίλου και να επικοινωνούν μέσω μηνυμάτων. Είναι, με λίγα λόγια, μία κοινότητα στην οποία μπορούν να μοιράζονται κάτι κοινό, το χόμπι τους. Οι Future Workers παρουσίασαν το έργο τους στους μαθητές, στις μαθήτριες και στους/στις εκπαιδευτικούς του σχολείου μας την Τρίτη 19 Φεβρουαρίου, όπου όλοι τους δώσαμε τις ευχές μας για τον τελικό!
First® Lego® League Greece
Το πρόγραμμα First® Lego® League Greece είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων και εισάγει την επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά (STEM) σε παιδιά ηλικίας 4-16 ετών, μέσω της διαδραστικής μάθησης. Μετά την επιτυχημένη πιλοτική εφαρμογή του στα εργαστήρια δεξιοτήτων το 2020 – 2021, εγκρίθηκε η γενίκευση του Προγράμματος Ρομποτικής & STEM FLL στα σχολεία της επικράτειας από τη σχολική χρονιά 2021-2022 και έπειτα.
Πληροφορίες: https://firstlegoleague.gr
Καλή συνέχεια και καλή επιτυχία στα παιδιά μας!!!🏆
Τιμούμε τα εθνικά μας σύμβολα
Παράδοση της Σημαίας
Δυο φορές τον χρόνο, στα μέσα Οκτωβρίου και στις αρχές Φεβρουαρίου, η σημαία παραδίδεται στους μαθητές ή στις μαθήτριες που έχουν επιλεγεί σημαιοφόροι του σχολείου. Μιλάμε για τα εθνικά μας σύμβολα, τη Σημαία και τον Εθνικό Ύμνο, και εξηγούμε τον συμβολισμό τους. Μαθαίνουμε να σεβόμαστε τα εθνικά μας σύμβολα, καθώς επίσης και τα εθνικά σύμβολα όλων των λαών του κόσμου. Μέσα από τις δικές μας αξίες και τα δικά μας εθνικά δικαιώματα, μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε και να εκτιμούμε τις αξίες και τα δικαιώματα των άλλων ανθρώπων του κόσμου. Η τελετή ολοκληρώνεται με τον Εθνικό μας Ύμνο.
Ακολουθώντας μια σταγόνα νερού…
Ο Κύκλος του Νερού στη Φύση!!!
Μέσα από τρία μελοποιημένα παραμύθια, με ηθοποιούς να παριστάνουν τα στοιχεία της φύσης, παρουσιάστηκε η όμορφη ιστορία του κύκλου του νερού!! Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Πρώτης και της Δευτέρας φόρεσαν ¨παραμυθένια¨ ρούχα και ακολούθησαν με μουσική και χορό το ταξίδι μιας μικρής σταγόνας νερού… Στο τέλος κατασκεύασαν μικρά μουσικά όργανα που παράγουν ήχους της φύσης με ανακυκλώσιμα υλικά! Όλα αυτά έγιναν την Τρίτη 23 Ιανουαρίου στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του σχολείου μας!
Το Μωσαϊκό του Κλίματος
Η δράση μας για την COP 28 και για την κλιματική αλλαγή
Το «Μωσαϊκό του Κλίματος» είναι ένα διαδραστικό και συμμετοχικό εργαστήριο που δημιουργήθηκε με σκοπό να κάνει την επιστήμη του κλίματος και την κατανόηση της κλιματικής κρίσης κατανοητή στους πολίτες σε όλο τον κόσμο. Οι συμμετέχοντες πρέπει να βάλουν σε σχέση αιτίας και αποτελέσματος 42 κάρτες που βασίζονται σε επιστημονικά δεδομένα για την κλιματική αλλαγή.
Για να αναλάβουμε όμως δράση και να δημιουργήσουμε λύσεις, πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε το πρόβλημα. Για τον λόγο αυτό οι μαθητές και οι μαθήτριες της Πέμπτης και της Έκτης τάξης του σχολείου μας ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του δικτύου «Σχολεία για το Κλίμα», στο οποίο συμμετέχουμε για δεύτερη χρονιά, και ολοκλήρωσαν το εργαστήριο από τις 4 έως τις 8 Δεκεμβρίου, παράλληλα με την Παγκόσμια Διάσκεψη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής (COP 28). Αρχικά ενημερώθηκαν για το θέμα και συνέχισαν δουλεύοντας σε μικρές ομάδες, συζητώντας και μαθαίνοντας τις αιτίες και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής αλλά και τι μπορούν να κάνουν γι’ αυτό. Δημιούργησαν αφίσες με το «Μωσαϊκό του Κλίματος» και τις μοιράστηκαν με τις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου. Ανέλαβαν και δράση: Η Πέμπτη τάξη θα αναλάβει τη διαχείριση της ενέργειας στο σχολείο και η Έκτη τη διαχείριση των απορριμμάτων και την Κυκλική Οικονομία!!!
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή… Τι είναι η COP 28;; Τι είναι η κλιματική αλλαγή;;
Παρουσίαση του ενημερωτικού υλικού, της συζήτησης και των αποφάσεών μας
Περισσότερες πληροφορίες: Δίκτυο «Σχολεία για το Κλίμα» (Schools4Climate)
Η COP 28 (Conference Of the Parties) είναι η 28η παγκόσμια διάσκεψη του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή. Συμμετέχουν 198 κράτη από όλον τον κόσμο που έχουν υπογράψει την σύμβαση-πλαίσιο του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή: UNFCCC (= United Nations Framework Convention on Climate Change). Φέτος η COP28 πραγματοποιήθηκε από τις 30 Νοεμβρίου έως τις 12 Δεκεμβρίου στο Ντουμπάι των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων της COP28, τα μέλη συζήτησαν τρόπους συνεργασίας για να αντιμετωπίσουν την κρίση λόγω της κλιματικής αλλαγής σε όλον τον κόσμο. Τελικά αποφασίστηκε πως σε όλον τον πλανήτη θα πρέπει να απομακρυνθούμε από τα ορυκτά καύσιμα με δίκαιο και ισότιμο τρόπο, και να τριπλασιάσουμε τη χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έως το 2030. Μένει να δούμε αν τελικά αυτό θα εφαρμοστεί…
Στα Μυστικά της Διατροφής
Μαθαίνουμε γιατί, πώς και τι τρώμε…
Στα “Μυστικά της διατροφής” μύησε η ομάδα του “Ένεκα παιδείας” τους μαθητές και τις μαθήτριες της Πρώτης και της Δευτέρας τάξης του σχολείου μας, τη Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2023.
Μέσα από μια θεατρική διαδραστική παράσταση, τα παιδιά ανακάλυψαν τις θρεπτικές ουσίες των τροφών, έμαθαν για τη διατροφική αξία τους και έφτιαξαν το καθημερινό πρόγραμμα διατροφής τους.
Στη συνέχεια, στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων της τάξης τους, συζήτησαν για τη σημασία της διατροφής και δημιούργησαν μια “Πυραμίδα της σωστής Διατροφής” !
Κυκλική Oικονομία και Μέλλον χωρίς Aπόβλητα
Πρόγραμμα «ΕΠΑΓΩΓΗ»: Κυκλική Oικονομία και Μέλλον χωρίς Aπόβλητα
Το σχολείο μας φέτος θα συμμετέχει στο περιβαλλοντικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα “ΕΠΑΓΩΓΗ” με θέμα «Κυκλική Oικονομία και Μέλλον χωρίς Aπόβλητα» από την ΑΜΚΕ “NoWaste21”.
Στην πρώτη φάση του προγράμματος οι μαθητές και οι μαθήτριές μας παρακολούθησαν διαδικτυακά τη Δευτέρα και την Τρίτη, 30 και 31 Οκτωβρίου 2023 το εισαγωγικό διαδραστικό μάθημα για την αφομοίωση των εννοιών Πρόληψη-Επαναχρησιμοποίηση-Ανακύκλωση αποβλήτων, οι οποίες χαρακτηρίζουν την Κυκλική Οικονομία. Παρουσιάστηκαν τα προβλήματα που δημιουργούνται στον πλανήτη μας από τα απόβλητα και προτάθηκαν έξυπνες λύσεις και ιδέες, έτσι ώστε να μπορέσουν τα παιδιά από τη μικρή τους ηλικία να συμβάλουν στη μείωση και στην επαναχρησιμοποίηση των αποβλήτων, αποκτώντας περιβαλλοντική συνείδηση και διαμορφώνοντας τις συνθήκες για ένα καλύτερο μέλλον. Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το πρόγραμμα μέσα από το οποίο αντιλήφθηκαν εκτός των άλλων και τη διαφορά της ανακύκλωσης από την κυκλική οικονομία. Ουσιαστικά η ανακύκλωση ξεκινάει στο τέλος του κύκλου ζωής του προϊόντος, όταν φροντίζουμε δηλαδή να απαλλαγούμε από το προϊόν. Αντίθετα, στην κυκλική οικονομία προσπαθούμε να μην απαλλαγούμε από ένα προϊόν, αλλά να το κρατήσουμε «ζωντανό» όσο το δυνατόν περισσότερο.
Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος και σε δεύτερο χρόνο θα ακολουθήσει α) Προμήθεια κάδων ανακύκλωσης στο σχολείο και παρακολούθηση της δραστηριότητας, β) Επιβράβευση των καλύτερων προσπαθειών σε ειδική τελετή τον Ιούνιο, με τη συμμετοχή όλων των σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Πληροφορίες για το πρόγραμμα “ΕΠΑΓΩΓΗ” με θέμα «Κυκλική Oικονομία και Μέλλον χωρίς Aπόβλητα»:
https://www.nowaste21.gr/el/nea/81-deltio-typou-epektasi-tou-ekpaideftikoy-programmatos-epagogi-se-diaforous-dimous-tis-xoras